#1 2013-07-01 21:11:39

Arisu

Administrator

8352341
Zarejestrowany: 2013-07-01
Posty: 15
Punktów :   

Ogólne zasady gry

● Siła postaci

Głównym wyznacznikiem, jak dużo potrafi nasza postać, jaki ma potencjał bojowy, jest po prostu poziom postaci. Podkreślam, że jest on najważniejszym czynnikiem przy ocenie powodzenia zdarzeń przez GMa. Wypisane dwa paragrafy niżej atuty są dopiero na miejscu "drugim". Wracając do poziomu postaci, jest to tylko jedna rubryka uzupełniana odpowiednią liczbą, więc nic trudnego do zrozumienia tutaj nie ma. Będziemy przyrównywać każdego do rang, które są w Seireitei, aby można było się łatwo zorientować, kto jest na jakim poziomie. Kolejnym plusem tego rozwiązania jest to, że jest ich całkiem sporo, a my chcemy ułatwiać życie sobie i graczom Język Także rozpiska poziomów w stosunku do rang prezentuje się następująco:
1 poziom ; Uczeń akademii lub ktoś dopiero po jej ukończeniu (nie przewidujemy geniuszów)

● Zasady PvP


Starcia pomiędzy graczami na tym forum dzielą się z góry na dwie kategorie, czyli te sędziowane przez GM'a oraz te, w których walczący radzą sobie sami. Tych drugich opisywać nie będę, bowiem gracze sami sobie w nich ustalają zasady, warunki oraz to, jak dany pojedynek będzie wyglądać. Również w ich gestii leży rozwiązanie wszelkich sporów, skoro zdecydowali się już na walkę bez udziału sędziego. Wszelkie "reklamacje" i zażalenia będą więc od razu odrzucane, chyba że pojawi się prośba od obydwu stron, aby jednak pojawił się jakiś GM w roli sędziego. Tak więc teraz skupię się na tej pierwszym opisanym przypadku.

W walkach PvP, graczy obowiązuje kolejka, czyli:

Tura 1:

Gracz(e) X - Atak
Gracz(e) Y - Obrona
Post GM oceniający powodzenie akcji.

Tura 2:

Gracz(e) Y
- Atak
Gracz(e) X - Obrona
Post GM oceniający powodzenie akcji

..i tak w kółko. Istnieją także opcje wyprowadzania kontrataków, oddawania inicjatywy, bądź po prostu wyczekiwania przeciwnika, więc opiszę dokładniej, co się kryje pod słowami "Atak" i "Obrona".

Atak - Gracz oprócz wystosowania zwykłej akcji ofensywnej, może także skupić się na obronie i czekać na ruch oponenta. Jest to równoznaczne z oddaniem kolejki ataku przeciwnikowi, a także lekką zmianą kolejki. Wówczas gracz, który powinien się bronić, atakuje, a ten, który miał atakować, broni się. Słowem - na odwrót.

Obrona - Jeśli gracz jest atakowany, to w tej turze może wystosować ruch defensywny lub ofensywny w skrajnych przypadkach, który i tak się sprowadza do pewnego rodzaju obrony (np. posłanie Hadou w celu zneutralizowania Hadou lub finalna wymiana ciosów, po której walka się kończy - klasyczny "all out"). Natomiast w przypadkach, gdy taktyka broniącego się gracza wymaga koniecznie zastosowania kontrataku, wówczas kolejka zmienia się w sposób następujący.

Tura 1:

Gracz(e) X
- Atak
Gracz(e) Y - Obrona + Kontratak
Post GM oceniający powodzenie obrony!

Tura 2:

Gracz(e) X - Obrona
Post GM oceniający powodzenie akcji

Tura 3:

Gracz(e) X
- Atak
Gracz(e) Y- Obrona
Post GM oceniający powodzenie akcji

Jak widać, kontratak jest tylko przyspieszeniem swojej kolejki ataku i raczej prosimy graczy, aby nie stosowali go nadmiernie często.

● Śmierć i zmiana postaci

Śmierć na tym forum może nastąpić z trzech przyczyn: na życzenie gracza, przez nieuwagę i głupotę oraz przez długotrwałe pozostawienie postaci na evencie (decyzja prowadzącego dany event). Wówczas konieczne jest założenie nowej postaci całkowicie od zera. Od śmierci nie ma już odwołania. Można także skorzystać z prawa, które opisane jest poniżej.

Zmiana postaci może odbyć się także w inny sposób, który zapewni nam zachowanie dawnego poziomu i na tej podstawie stworzenie nowej. Jest tylko jeden warunek, aby z tego skorzystać. Od zaakceptowania karty poprzedniej postaci musi minąć minimum rok.
Przedział między 2 oraz 3 poziomem ; Przeciętny dywizjonista
Przedział między 4 oraz 5 poziomem ; Słabszy oficer, o niższym „stołku”
Przedział między 6 oraz 7 poziomem ; Silniejszy oficer, o wyższym „stołku”, maksymalnie trzeci
Przedział między 8 oraz 12 poziomem ; Porucznik
Przedział między 13 oraz 15 poziomem ; Słabszy kapitan
Przedział między 16 oraz 20 poziomem ; Silniejszy kapitan
Poziom powyżej 21 ; Komandor

Teraz wypadałoby wytłumaczyć, co to wszystko oznacza… Jako, że różnice w tych liczbach wydają się niewielkie, na tym forum każdy wyższy poziom oznacza naprawdę sensowny skok w sile. To oznacza, że w przypadku otwartej walki dwóch identycznych postaci o poziomach, których dzieli tylko jeden, bardzo mało prawdopodobne jest zwycięstwo tego słabszego. To jednak lepiej prezentować będzie rozpiska, kto ma z kim jakie szanse:
Różnica 1 poziomu – przewaga, ale słabsza postać jest w stanie nawiązać wyrównaną walkę
Różnica 2 poziomów - widoczna przewaga (jednakże przy odpowiedniej taktyce, zaskoczeniu można coś zdziałać)
Różnica 3 poziomów – znaczna przewaga (w skrajnych przypadkach przy zaskoczeniu, wykorzystaniu słabości, też można jeszcze myśleć o zwycięstwie)
Różnica 4 – 5 poziomów – wyraźna przewaga (praktycznie przeciwnik jest bez szans)
Różnica 6 poziomów – dominacja w sile
Różnica powyżej 7 poziomów – „overwhelm” (problemy z oddychaniem, poruszaniem, zależne od przypadku)

● Awans postaci

Jak natomiast zwiększyć poziom swojej postaci? W bardzo prosty sposób. Bierzemy udział w różnych eventach, sparingach, walkach, udzielamy się w fabule, robimy po prostu to, co powinniśmy robić, jako gracz. Następnie linki z opisami wszystkich wydarzeń dotyczących naszej postaci wstawiamy do tematu, gdzie administracja oraz GM będą oceniać, kto zasłużył na tzw. „lvl up”. Aby uniknąć spamu oraz niepotrzebnego chaosu, zanim pojawi się post z oceną prosimy korzystać z funkcji „edytuj” i dopisywać kolejne zdarzenia w jednym poście. Oceniający i tak przeczyta wszystkie raz jeszcze, zanim przyzna poziom. Ponadto GM musi uzasadnić swoją decyzją w celu uniknięcia niepotrzebnych sporów.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.harrypotterhogwart.pun.pl www.pokemon-master-game.pun.pl www.4funmt2.pun.pl www.potokowa.pun.pl www.zajebiolo.pun.pl